Honda Insight

wegenbelastingvrijTijdens het afremmen en bergafwaarts rijden worden de cilinders van de benzinemotor uitgeschakeld. De elektromotor werkt als een generator en laadt met de teruggewonnen energie de accu op.

De nieuwe Honda Insight: Een hybride voor iedereen.

Groen. Hťt woord van deze eeuw. Wij zijn groen, zij zijn groen, iedereen is groen. Groen. Het wordt zo gemakkelijk gebruikt: 'Natuurlijk, ook wij zijn groen.' Kijk eens hoe gemakkelijk dat gaat. Maar hoe zit dat met 'goed' zijn? Hoe zit het met 'goed' doen? We startten in 1972 niet met de ontwikkeling van lage emissiemotoren om groen te zijn. Dit deden we omdat het 'goed' was. Het gaf ons de mogelijkheid om vandaag de dag betaalbare hybrideauto's te bouwen. Het geeft ons de kans om in de toekomst auto's met nul emissies te onwikkelen. Groen zijn is okť. Maar goed zijn is beter!

Een batterijpakket dat zichzelf oplaadt tijdens het remmen. Een motor die afslaat voor een rood verkeerslicht. Een bloem die groeit op het dashboard. Een snelheidsmeter die u vertelt hoe efficiŽnt u rijdt. Een scala aan "goede" technologie voor een wereld die zich buigt over de toekomst van de auto.

Met de Insight dicht Honda het gat tussen het design van huidige conventionele auto's en de emissievrije auto's van de toekomst. Daarom hebben we de vormgeving van de Insight gebaseerd op die van de Honda FCX Clarity: 's werelds eerste brandstofcelauto voor de openbare weg. Zijn onderscheidende design straalt innovatie op technologisch gebied uit. Maar het geeft de Insight ook zijn ruime, comfortabele interieur om optimaal te kunnen genieten van een ontspannen rit.

De IMA-aandrijving (Integrated Motor Assist) vormt de kern van de hybridetechniek. Door het samenspel van de zuinige 1,3-liter iVTECģ-verbrandingsmotor en de elektromotor wordt motorenergie teruggewonnen, bewaard en naar behoefte weer benut.

Ga terug naar overzicht »

Uitvoeringen: CVT automaat 1.3i-DSI VTEC IMA

Technische specificaties

Motor 
Aandrijving: Elektrisch/Verbrandingsmotor
vermogen: 10 kW (14 pk) / 1500 t.p.m.
koppel: 121 Nm / 4500 t.p.m.
koppel: 92 Nm / 500 t.p.m.
Brandstofverbruik 
stad: 4.7 l/100 km (1 op 21,3)
buiten: 4.5 l/100 km (1 op 22,2)
gemiddeld: 4.6 l/100 km (1 op 21,7)
CO2 emissie 
CO2 emissie min.: 101 g/km
CO2 emissie max.: 105 g/km
Prestaties 
acceleratie 0-100 km/u: 12 s
topsnelheid: 182 km/u
Overig 
aantal zitplaatsen: 5
prijs vanaf: € 19950,-
model jaar: 2009

Ga terug naar overzicht »
Bekijk de reacties over deze auto »

wegenbelastingvrij

wegenbelastingvrij

wegenbelastingvrij

wegenbelastingvrij